Spindelskrämmare

Nu har jag satt in en av husets avfuktare på mitt rum. Läste att spindlar inte har något luktsinne så jag fick skrota min första tanke att strö ut nån krydda längs med listerna i rummet som de kanske känner lukten av och inte gillar. Men sen såg jag att de inte trivs där det är torrt eftersom tillgången till mat finns i större utsträckning på fuktiga ytor. De använder sig också av sin känsel och avläser vibrationer i marken för att avgöra vart de ska osv.
Så då är avfuktaren helt perfekt - den håller rummet torrt samtidigt som den vibrerar oupphörligt så fort den är igång. Nackdelen är att den låter väldigt högt. Men jag kan ju sova mig igenom bombattentat så då ska jag väl klara av en surrande avfuktare två meter från sängen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0