Femtio nyanser av honom

SNUSKVARNING! Jag kommer att skriva av mig mina tankar om E L James bok "Femtio nyanser av honom" här nedan, och jag kommer inte undanhålla ord som jag vet vissa människor kanske sätter kaffet i halsen av att läsa. Så ursäkta, till er.

Detta var det sorgligaste och mest skrattretande skit jag nånsin läst. Jag fattar att man tycker erotiken är kul - inga problem - men när man placerar erotiska inslag som är genomgående "perfekta" i en historia som ska försöka locka fram förståelse och intresse för karaktärerna så gör det bara ont att läsa. Snälla, rara, söta vänner. HUR realistiskt ÄR DET att en tjej som ALDRIG har haft sex får flera orgasmer på rad genom enbart vaginal stimulering?! VI SNACKAR FÖRSTA GÅNGEN. HON HAR ALDRIG ENS ONANERAT! Detta är högst otroligt! Att sedan samma tjej inte har "några kräkreflexer" är bara lite för mycket lotto. Åh en tjej som kommer som en porrfilmsgudinna OCH som kan suga HUR HÅRT SOM HELST. VILKET LYCKLIGT SAMMANTRÄFFANDE.
 
Detta kunde varit en spännande intrig men det är det inte. För att James inte har lagt ner tillräckligt mycket tid på att fläta ihop de erotiska inslagen med en trovärdig handling, med karaktärer som man kan relatera till och bry sig om. Det tar sig på sina ställen, men så kommer ett erotiskt inslag som gör att man landar i det härliga erotikflimret där det ALDRIG händer något galet - ingen blir svettig, ingen kommer för tidigt, ingen kladdar ner, ingen kondom spricker, ingen får kramp, det bildas inget vakum eller muspruttar och ingen behöver fråga "Känns det bra?" eller "Är det skönt?". Det är inte verkligt. Och det gör mig så jävla besviken.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0