Sova igenom explosioner

Inatt smällde två bomber i Staffanstorp. Det skedde två kvarter från mitt hem klockan fyra på morgonen och man kan läsa mer om det i Skånskan eller googla. Det är lite märkligt för just denna kväll la jag mig tidigt, vaknade klockan två på natten och märkte att det pågick ett oväder utanför och satte mig för att läsa. Av någon anledning blir spindlar väldigt aktiva när det regnar och därav hade min far fått rädda mig undan två bjässar kvällen tidigare som krälade runt på golvet utanför mitt rum i källaren. Medan jag sitter och läser hör jag hur det trippar på golvet och nu ser jag en spindel till under mitt sängbord som är för stor och för äcklig för att jag ska vilja somna om på mitt rum igen så jag tar mina kuddar och täcket och går upp och lägger mig på soffan.
Klockan fyra rusar mamma upp och blir förvånad av att finna mig på soffan i vardagsrummet, sedan frågar hon mig om jag hörde smällen men jag svarar något osammanhängande och somnar om.
 
När det är morgon på riktigt väcker mamma mig igen och säger "Jag visste det! Det var en bomb!" varpå hon höjer ljudet på tv:n och de regionala nyheterna meddelar att det detonerat två sprängladdningar vid ett hus några kvarter ifrån oss. Mina föräldrar hade båda vaknat av smällen medan jag sov igenom skiten. Snopet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0