Lars ('Snusk') Winnerbäck

Dagen har varit kämpig och jag är väldigt trött så jag tänkte skriva in en textbit från en låt av Lars Winnerbäck som jag tycker om men så halkade jag in på en annan text som jag aldrig läst eller hört och blev lite förvirrad och förvånad. Det kan ju vara för att jag är trött eller har livlig fantasi eller väldigt mycket båda delarna men texten till låten Visan om Frukosten är bara snusk rätt igenom.
 
"Kom hit och ta ett kaffedopp, vi kan sitta på min altan.
Mina cornflakes är så torra utan dej, min vän.
Låt mej droppa lite mjölk i din kaffekopp,
låt oss sitta kvar hela dan.
Tills smöret dunstat upp till himmelen."
 
När jag läser detta en annan dag kommer jag säkert tycka att jag är omognast i världen som drog sexuella parralleller men just nu tycker jag bara "Ööeh fan vad äckligt."
 
"Kom hit du behöver inte ringa en sån härlig förmiddag,
jag rostar mina mackor blott för dej, min vän.
Och jag är brunbränd och stark som ett A4-ark,
jag har muskler av marmelad.
Så låt oss sitta där till sena sommarkvällen."
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0