Min praktik.

Det har varit en tuff vecka som gått. Men så fruktansvärt kul att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Min praktik är något av det roligaste jag gjort och är omgiven av så positiva och glada människor som är hjälpsamma och som uppskattar en. Det känns så jävla bra.
 
Min praktik är förlagd på SVT i Malmö. Jag är publikvärd på ett barnprogram och allt-i-allo, vilket innebär att jag på inspelningsdagarna fixar fika till inspelningsteamet, köper lunch åt de som vill ha, ränner ärenden och pysslar med fika till föräldrar och barn som kommer och ska vara med på inspelningen. Jag får springa mycket och sitter sällan still då det alltid är något som ska göras; en kaffekokare som ska sättas igång, ett barn som ska förberedas för att gå in i studion, en expert som är hungrig eller snoriga näsor och barn som mår dåligt under inspelningen av värmen i studion eller något annat. Det är världens roligaste praktik. Jag får vara med och se allt, jag ser hur kameramännen jobbar, har varit med och målat scenografi och hjälpt scenografen med andra smågrejer, jag har fått en liten titt i kontrollrummet där bildproducent, scripta och programansvarig sitter och jag får vara med på ett litet hörn och göra allt möjligt.
 
Har kommit på att ha en magväska med de viktigaste prylarna i, så att jag slipper stoppa fickorna fulla och alltid har händerna lediga. Så nu har jag en stor magväska på mig med öronproppar, mobiltelefon, näsdukar, spypåsar, chokladkakor, postitlappar, pennor, körschema för dagen och namnlista på publikbarn osv.
 
Jag skulle älska att få jobba med precis det jag gör på praktiken. Att vara alltiallo på SVT. Det är så himla roligt att jag knappt kan fatta det. Det är fysiskt ansträngande och jag har nog aldrig varit så trött som i lördags kväll när jag kom hem efter sista inspelningsdagen för veckan. Och uttorkad! Det är så stressigt att man glömmer att dricka vatten så när jag vaknade på söndagen kände jag mig bakis - för att jag fått i mig så lite vatten. Men herregud vad det är värt det! SÅ HIMLA VÄRT DET.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0