Sexobjekt

http://www.dagensarena.se/opinion/sveriges-kvinnolobby-50-nyanser-av-sexism/
 
Jag har inte läst 50 Shades of Grey ännu men jag har hört att den ska vara fullkomligt rafflande och får alla som läser att sitta timmar i sträck och bara plöja sig igenom sidorna.
 
Jag ska ska skriva en bok om en kvinna som har sex. Massor av sex. Utan män. Eller med män, men utan manliga karaktärer som fortlöper genom historien. De ska inte ha namn, tankar eller åsikter utan de ska bara finnas där i ett enda syftge: att bli sexade. Tänk Pippi Långstrump som blir tonåring, hon hade fan gått bananas med alla killar, skitit i vilket osv. Jag hade älskat en sån bok när jag var tonåring. Istället fick jag nöja mig med Bertböckerna och Emanuel, typ. Kan inte minnas att jag läste något mer spännande som var skildrat ur ett kvinligt perspektiv. Nu jävlar ska här skrivas.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0