Drömdagbok

Blev så inspirerad av en väns anteckningar eftersom han skrev ner en dröm, så därför tänkte jag nu göra detsamma (inte samma dröm dock för det hade varit läskigt om vi drömde likadant då vi är rättså nybekanta).


Jag var på smekmånad med en ung John Travolta och han dansade jättefint och hade ett vitt linne och randiga shorts på sig och vi bodde i en stuga vid havet och jag hade en jättelång kjol (en sån som man snubblar runt i) och det blåste lite och var fint väder. Men rätt som det var skulle jag ut och jaga (fråga mig inte varför) så jag går ut i skogen och ställer mig på en cementklump (oidentifierat föremål i övrigt) och inväntar djur. Och plötsligt kommer en räv springande mot mig (jag ser det nu ur sån första-persons-vy som man gör i datorspel) och jag tar upp bössan och pangar till den. Sen kommer en björn och jag gör likadant, sen en ekorre och en uggla och en råtta med jättelång svans (kan ha vatt en järv eller hermelin eller nåt sånt också) och sen kom en jaguar och en bisonoxe och jag bara skjöt ner dem. De var tecknade så jag fick inte så dåligt samvete, och man såg pixlarna på dem.... Sen gick jag tillbaks till John Travolta och badade i havet med min långa kjol.



Kommentarer
Leo

Cementen är en påminnelse om din nuvarande miljös likom den industriella infrastrukturens kliniska krav på homogenitet och den kylla och distansierad kärlek den ger dig. Där du står på cementen symboliserar din nuvarande utgångspunkt i livet men även vad du tycker om denna artificiella konstruktion vars restrikterande väggar du önskar dig bort från genom din symboliska handling att förstöra kulturellt konstruerade djur av pixlar, djur som i otämjt stadie förknippas med viss avlägsenhet från människan men i ditt fall symboliserar människans avlägsenhet från dig. Vinden står som symbol för den frihet du önskar av livet, solen är värmen från naturens okultiverade krafter. Kjolen får dig att känna dig vacker och fri med dess icke omslutande egenskaper. Stugan vid havet är en önskan om stadgan, havet en påminnelse om att världen är stor liksom dess möjligheter. Kontentan är att ditt undermedvetna vill följa med mig för att bo i ett egalitärt samhälle långt bort från civilisationen alternativt en miljö vars normer dig är mer i linje med hur du vill leva ditt liv.

2011-09-21 @ 08:58:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0