Te - en hel vetenskap

Här sitter jag med en kopp te, Liptons red berries eller kanske heter den red fruits eller fruits of the forrest. Jag låter det aldrig stå och dra i mer än nån minut, annars smakar det blaskigt. Vissa tedrickare låter ju påsen ligga kvar i koppen ända tills de druckit upp men jag förstår mig inte på det. Om man gör så, då kommer smaken att förändras efterhand som det blir mindre vatten kvar och det blir blaskigt eftersom det kallnar samtidigt som påsen hela tiden intensifierar smaken av te. Det kommer tillslut att smaka sörjigt och man häller ut det.



Mina föräldrar kommer hem från Italien idag. De har varit borta i två veckor, bott i ett underbart hus på landsbygden i Toscana och sedan flyttat till en lägenhet i Florens (eller om det var Venedig) för att ha nära till staden halva tiden. De bör komma ikväll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0