Infall

När klockan är fem i så tar jag cykeln och pallrar mig till busshållplatsen. Bussen kommer och jag frågar om jag får ta cykel med. Han skakar på huvudet och talar om för mig att det bara är på helgerna som man får ha cyklar med på bussen och jag står där, snopen, med tid på ungdomsmottagningen om tjugo minuter. Plötsligt får jag ett infall - jag cyklar dit.

Sagt och gjort. Känner mig som Homer Simpson när han går i snön "I can do it... no I can't... yes you can... oh shut up... no you shut up..."

Kommer fram fem minuter för sent men undersöks och lämnar prov för diverse åkommor genomsvettig och allmänt äcklig. Lagom till att svetten torkat så är det dags att cykla hem igen och det går bättre eftersom jag vet att jag får vila när jag är framme. Fan vad jag är bra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0