Blåbärsjak(t)

När jag var liten så hade jag och Syrran två vänner som också var syskon. De var passande nog i samma ålder som oss, den äldre var lika gammal som Syrran och den yngre var ett år yngre än mig. Syrran och Den äldre brukade leka medan jag och Den yngre lekte. När våra familjer åkte ut i skogen så brukade Syrran och Den äldre trippa runt och sjunga en vers som gick som följer: "Vi är på blåbärsjakt!" Om och om igen...
För några dagar sedan skulle jag skriva den versen till Syrran, men råkade glömma ett t på slutet så det blev "blåbärsjak" istället, varpå hon frågade vad en blåbärsjak är för något.

Jag funderade en stund, klickade upp paint och fick slutligen fram något som liknade en blåbärsjak... fast den bilden gick givetvis inte att ladda upp på bloggen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0