Tvärdrag och silverfiskar

Solen skiner och himlen är så blå, så blå. Jag har öppnat varenda fönster som är värt att öppna, samt ytterdörren för att skapa ett underbart tvärdrag i denna heta junidag. Har fortfarande ont i halsen och är seg i kroppen men jag har börjat ta en multivitamintablett på morgonen så jag får extra mycket power så jag ska jäklar i det bli frisk från all förkylning nu (men för säkerhets skull har jag mejlat min vårdenhet för att fråga om råd, just in case).
Ska försöka skriva lite idag och eventuellt städa lite.

Det har bosatt sig en del silverfiskar i mitt hem de senaste dagarna. Först trivdes de mest på mitt rum men nu har de flyttat upp i köket också. Uäck.
Jag har en liten teori angående silverfiskarnas plötsliga existens och den lyder som följer: Jag har endast sett silverfiskar på mitt rum och i badrummet i källaren det senaste halvåret. Det är endast jag som vistas på mitt rum och badrummet delar jag med Syrran. Eftersom mamma och pappa är ute och reser så har silverfiskarna plötsligt börjat krypa runt i köket - vilket måste betyda att silverfiskarna inte gillar mina föräldrar.
Okej, innerst inne så vet jag att det har med hur ofta man städar att göra, samt luftfuktigheten... men det hade varit häftigt om det var tack vare mina föräldrar...


Chillar runt i pyjamas...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0