John Irving-maraton

Har bestämt mig för att ha ett John Irving-maraton med mig själv. Jag ska läsa alla Irvings böcker och sedan se alla filmatiseringar. Började med Hotel New Hampshire för drygt ett år sedan och blev helt såld. Älskar när historier är så skruvade att det verkligen inte skulle kunna hända på riktigt - fast att det ändå hade varit möjligt om man bara hade haft riktigt mycket tur och uppfinningsrikedom. Efter Hotel New Hampshire läste jag Weltervikts-äktenskapet och sedan hade jag ett låååångt uppehåll tills jag för några månader sedan lånade Tills jag finner dig på biblioteket, följt av Garp och hans värld och Den fjärde handen.
Nu är jag alltså inne på Cirkusens son som är en mordgåta blandat med en del annat trams (som på något sätt blir väldigt intressant tack vare det underbara berättandet Irving besitter).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0