Från trumpet till blockflöjt

Någonstanns i kvarteren där jag bor finns en eldsjäl som spelar trumpet varje sommar. Denna människa hade en trend att först spela så fort det blev mörkt om kvällen och sluta prick klockan tolv på natten - hela sommaren. Jag har enbart erfarenhet utav trombon då Syrran spelade det under en del år i högstadiet och det är inte tillräckligt för att jag ska kunna klassas som någon värd att ha en åsikt, men till och med jag kan höra att denna eldsjäl inte är duktig. Det är inte dåligt, nej då, det är bara det att man inte blir impad heller.

Men denna sommar har det skett en förändring. Nu kör eldsjälen vid tolv på dagen ungefär... det är bara det att trumpeten är utbytt mot en blockflöjt. Jag har rum i källaren men eftersom mina föräldrar är ute och reser har jag donat in mig i deras sovrum eftersom där är bättre ventilation och finare utsikt genom fönstret. Jag vaknade vid tolv idag av en blockflöjt och insåg genast att eldjsälen prövar sina vingar på andra områden än trumpet.
Visst, det kan vara en annan människa, men det känns för uppenbart för att kunna vara någon annan och förresten så borde alla orkestermusiker inse att det endast finns rum för en blåsare med öppet fönster. Resten får allt hålla sig inomhus tills eldsjälen tröttnar...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0