Tonfisk för 200 kr

Idag hade mor tänkt slå på stort. Hon serverade hela familjen varsin bit tonfiskfilé. De kostade mina föräldrar 200 kronor. 200 kronor.... Det bara ekar liksom. Det är rätt mycket för lite fisk... eller lite och lite, jag har respekt för fisk. Jag hade så stor respekt för denna tonfiskbit att jag åt den med vördnad...
Jag blev mätt efter halva men tänkte att "Förfan Emmy, den kostade 200 spänn" och så lyckadesa jag klämma i mig hela jävla biten. När mamma frågade hur det smakade och jag sa att jag blev mätt efter hälften så sa hon att det var typiskt mig att äta bara för att vara "generös" mot fisken och mot ekonomin. Hmm... Så nu harjag en tonfiskbit i magen, lite julmust och en del risotto. Gott.


Bild snodd från google.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0