Wallace & Gromit

Det är med skräckblandad förtjusning som jag tittar på Wallace & Gromit. Jag tycker det är skitroligt och sånt, men samtidigt så har de alltid en "skurk" med som gör mig lätt paranoid (pingvinen i Fel brallor är väl det mest creepy som nånsin visats i TV?).

Leraimationer är något av det coolaste jag vet just för att det ligger så mycket tålamod bakom dem. Tänk att en minut av filmen har krävt typ 1000 snapshots och förflyttningar utav figurerna. Hade jag jobbat med själva iscensättningen så hade jag fått psykbryt direkt. Det är faccinerande att det fortfarande görs film på detta sätt idag - det kunde lika gärna blivit fixat i en dator direkt. Att de får fram den äkta känslan är ju huvudsaken. Go Wallace & Gromit, go!

Den officiella hemsidan finns
här.

     
Bilderna är hämtade från den officiella hemsidan. Bilden när de sitter i berg-och-dalbanan är extra kul då jag själv varit på nöjesfältet i Blackpool. Skitkul, måste besökas! Spöktunneln var asläskig (för en elvaåring, höhö).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0