True Blood

Är både för och emot denna serie. Tycker det är häftigt att den är så originell och "utflippad" men blir samtidigt irriterad på det. Det är givetvis häftigt att Alexander Skarsgård har en biroll i serien eftersom jag är en sån som blir skitstolt stolt så fort någon jag har något gemensamt med (stad, nationalitet, bekant, you name it...) dyker upp i någon form av media. Ytligt, men sant.
Min kära vän Ullegull är helt galen i True Blood och jag önskar verkligen att jag vore detsamma, men det är något som får mig att bli lite irriterad så fort jag tittar på det...

I denna scen får jag både en känsla av irritation och utav stolthet, på grund utav det faktum att Alexander Skarsgård (som spelar en "vampyrviking") pratar svenska med en utav de andra birollsinnehavarna. Det är coolt att de väljer att ha med lite svenska i serien, det får en att känna sig lite cool, typ "jag kan minsann språket de snackar, woop woop". Men å andra sidan så försvinner ju den där häftiga känslan - som man får när man ser en amerikansk serie -när någon plötsligt snyftar till och får tröstande ord utav sin motspelare, båda två pratandes svenska varav den ena så knaggligt att man knappt förstår det ens med subtitles.




Kommentarer
mammagladh

Den serien är på tog för utflippad för min smak!



Hoppas du får en trevlig tisdag?

2009-09-29 @ 11:40:01
URL: http://mammagladh.blogg.se/
- Shop til you drop

åh gud va spännande! Har inte kommit så långt som till det avsnittet :) Kan hålla med om att det är riktigt irriterande när amerikaner ska prata svenska. Man fattar ju knappt vad dom säger :o

2009-09-29 @ 12:22:55
URL: http://pa0u.blogg.se/
Malin B

True blood är en grym serie, men jag håller med där om svenskan. Man känner sig lite stolt bara för att det är svenska, men det förstör stämmningen helt.



Och när dom försöker få amerikaner att lära sig svenska, HAHA, det låter ju som något påhittat språk då.



Kolla gärna in min blogg.:)

2009-09-29 @ 12:31:56
URL: http://malinmargaretabackstrom.blogg.se/
Sarah

True blood är en riktigt bra serie men ja håller med hahaha hörde inget av svenskan,hann ju inte reagera.lite weird o höra svenska mitt i allt när allt annat är engelska..:P/ men serien äger fortfarande!

2009-09-29 @ 12:35:10
URL: http://bigandbeautifull.blogg.se/
Maja.

Är helt besatt av True Blood, men håller med dig angående svenskan, man fattar knappt att det är svenska när hon bruden snackar.

2009-09-29 @ 12:35:36
URL: http://mcaria.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0