Badrumsskåp

Stod och gjorde mina små ritualer inför läggningen och kom då på den briljanta idéen att ta ett kort utav varje hylla i mitt badrumsskåp. Sagt och gjort, här är dem i helt oretucherat skick. Se och njut... och lär... eller bara blunda om ni så vill.

Hylla 1
Beskrivning fr. v
: Här förvarar jag de flaskor med ansiktsrengöring som jag har glömt bort eller inte riktigt har tid att använda. Den gröna koppen innehåller (ironiskt nog) en menskopp (som jag kanske skriver om lite senare). Sedan kommer den oförglömliga duschkrämen med citrusdoft följt utav min rakhyvel (Gielette för män, här gäller bastanta grejer vetni!) att ta bort generande hårväxt med från såväl armhålor och bikinilinje (eller varför inte rån hela kisen om jag så önskar en vacker dag).


Hylla 2
Beskrivning fr. v
: Här hittar vi tre miljarder prova-på-parfymer. Min favorit är J.Lo's som jag givetvis inte vet vad den heter men den luktar svingott. Sedan kommer min kära deodorant med pärlextrakt (köpte den för att det lät så himla fräscht och exotiskt) och efter det ett nytillskott i min hylla, nämligen nattkräm. Införskaffades idag eftersom jag är fullkomligt betagen av allt i krämväg (allt som går att smörjas på ska smörjas på). Efter nykomlingen finner vi en mängd ögonskuggor som aldrig används (möjligtvis om jag leker knarkare eller ska fejka en blåtira vilket än så länge aldrig hänt men man vet ju aldrig) och i bakgrunden även en tandborste som jag använder för att gnugga av torr hud från mina näsborrar. Usch vad äckligt det sista lät... Men tandborsten är mitt hemmaspa-i-alla-lägen-sak.


Hylla 3
Beskrivning fr. v:
En liten behållare med för tillfället tre mascaror (en för underfransarna, en för överfransarna och en för överfransarna igen) och ja, jag tycker om mascaror lika mycket som krämer. Återigen: allt som går att kladdas på ska kladdas på. Tandborsten i denna behållar använder jag för att separera fransarna och få bort onödiga klumpar. Bredvid står en foundation som är rätt bra med tanke på att jag lätt ser sjukt svettig ut i hela huvudet. Sedan kommer tre läppstift och ett chokladlipbalm som jag nästan har ätit upp, följt utav linser och linsvätska.





Nu jävlar har jag gått igenom mitt badrumsskåp nogrannare än jag nånsin gjort förut. Jag är i chock då jag plötsligt känner att jag har två mascaror för mycket och en aning mer krämer än en normalt funtad person... eller det kanske jag inte har..?
Det jag tycker är skrattretande är att jag är en sådan person som kan sitta som värsta lodisen på bussen med glasögonen på sned, byxorna generande trånga och inte ett dugg sminkad alls. Att jag sedan dras till skönhetsprodukter på detta vis liknar jag vid att Pippi Långstrump plötsligt skulle be att få manikyr och en spabehandling innan hon ska lyfta sin häst eller äta spagetti med hela ansiktet...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0