Att bada? Eller inte bada..?

Svett är ju ett problem så länge det är färskt (läs: vått). När det väl har torkat på huden så märker man ju inte av det längre såvida man inte koncentrerar sig och sniffar jättenoga. Jag är lite hypokondrisk och ställs inför ett trauma varje gång jag har ansträngt mig fysiskt:

Ska jag låta svetten torka och gå och lägga mig, (för att sedan duscha morgonen efter?) eller ska jag duscha på kvällen för att slippa riskera att små svettpartiklar gosar in sig i sängkläderna under natten. Detta är ett trauma. Om jag går och lägger mig med svett intorkat så får jag ju svetten på mig nästa gång jag lägger mig i sängen, (och då kanske jag har duschat efteråt) och då spelar det ingen roll att jag duschade innan jag gick och la mig eftersom det är svettpartiklar i sängen som fastnar på min rena kropp.

Kan ta en hel kväll för mig att komma fram till hur jag ska göra men dilemmat kvarstår: Att bada, eller att inte bada? Det är frågan.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0