U.C del 1

Har bestämt mig för att skriva om min sjukdom nu också så ibland kommer inläggen att innehålla utdrag från min sjukdagbok.

Blodet. I april i år fick jag den första ordentliga vinken om att något var fel. Hade haft smärtor i magen och fick ofta gå på toaletten. Var väldigt trött och sov massor och det hela var som att ha maginfluensa konstant i flera veckors tid. Det var i april som blodet kom. Massor av blod som gjorde mig rädd. På akuten lämnade jag urinprov och fick magen undersökt utifrån, så hittade de inget fel på mig, men jag skulle åka in igen om det började göra ont konstant.



UTDRAG FRÅN SJUKDAGBOK - 1 maj 2009
Nu har jag googlat både "magsår" och "magkatarr" och insett att det troligtvis lutar åt magkatarr i mitt fall. Smärta i övre delen av magen, mättnadskänsla, illamående... Där är ju en rad symptom som inte stämmer in, men nio av tio är väldigt likt det jag har. Är också inne på doktorn.com för att läsa lite om tarmcancer då det tydligen är vanligare än man tror men det drabbar tydligare mest gamla människor. Men det står att man ska söka hjälp vid minsta lilla symptom men då vi var på Universitetssjukhuset sa de att det antagligen inte var något farligt då jag inte har konstant ont i magen. Men jag ska ju till en allmänläkare i nästa vecka så förhoppningsvis finner de svaret på det.

Tarmcancer verkar lite krångligare att behandla än magkatarr dock. Vi får se vad de hittar.




Ska skapa en kategori och lägga in allt som handlar om min sjukdom, steg för steg fram till dagens datum.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0