U.C del 4

UTDRAG UR SJUKAGBOK - 14 maj 2009
Har äntligen fått brevet. Kirurgen har kallat mig för koloskopi om några veckor för att se vad det är för fel. Det är med blandade känslor som jag nu går och väntar på denna förnedrande undersökning. För de som inte vet så innebär koloskopi att man kör upp en slang (närmare bestämt ett koloskop) i du-vet-var för att titta efter om något är fel på tarmens insida. Har googlat runt lite, mer information hittar man här (inte för att jag tror att folk intresseras av vad jag ska genomgå, men ändå).

UTDRAG UR SJUKDAGBOK - 18 maj 2009
Har suttit och funderat en del nu och försöker luska ut vad problemet är. Just nu är jag inne på cancer. Googlar som en tok, försöker få kött på benen inför den kommande koloskopin och lusläser alla artiklar jag hittar. Det känns lite pinsamt att jag är hemma från skolan på grund av magont och sedan googlar runt för att få svar, antar att jag bara borde luta mig tillbaks och vänta in den kommande undersökningen men det är något inom mig som gör mig nyfiken. Jag vill vara förberedd när de kommer och talar om vad det är. Jag vill inte höra ett alldeles främmande ord som jag inte har en aning om vad det betyder. Jag vill veta vad det är som kan tänkas pågå i min kropp (för det är ju det minsta jag kan begära).
Min älskade mor har fått uppfattningen om att jag är rädd när jag pratar om cancer - att jag fasar inför det och är uppstressad och orolig - men konstigt nog så är jag bara lugn. En gnutta irriterad är jag också då denna ovisshet verkligen äter upp mig inifrån men absolut inte rädd. Om det är cancer så är det ju något som pågår inuti mig just nu. Och om det inte är cancer så har jag ännu en sak att utesluta.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0