Taskiga kommentarer?

Läste precis detta inlägg i en blogg som jag mest råkade klicka in på.
Det är ganska intressant att vissa bloggare (unga brudar, typ 15-17 år) skriver om hur dåligt det är med elaka kommentarer. Det är inte kommentarer i stil med "Jag ska döda din familj" utan 'elaka' kommentarer är de som ser ut såhär: "Måste du alltid ha samma pose på bilder..." blablabla. Dessa brudar verkar inte riktigt ha fattat grejen med att blogga eller vad ordet elak innebär.
Så länge det finns bloggare så finns det elaka kommentarer. Man ska inte ha en blogg om man inte kan hantera det och kör med "skaffa ett liv"-attityden för det är knappast så att alla som lämnar "elaka" kommentarer har "inget liv" eller "är avundsjuka". De personer som skriver direkta hot ska man däremot vara aktsam på då det uppenbarligen kan leda till något som kan skada en själv eller någon annan, men att tycka att det är elakt när folk kommenterar hur man ser ut på en bild eller att ens blogg är tråkig... hm?

Jag gillar detta inlägg också eftersom det är så motsägelsefullt. Jag citerar: "Det är min blogg och jag får ju lägga upp vad jag vill, ingen annan kan ju säga något annat?"
Svar: Jovisst, det är klart.
Jag citerar igen: "Vad tycker ni om elaka kommentarer? Förstår ni poängen med att kommentera elaka saker?
Svara gärna, för jag vill veta era åsikter om detta! ♥"
Svar: Eeh, jo men spelar roll när du ändå bara lägger upp vad du vill..?

Vad ska man med folks åsikter till när man ändå tänker skriva vad man vill i sin blogg? Det är väl inte så att man går och tänker på allas åsikter sen efteråt. "Jaha, dendär människan tänkte så om mitt inlägg och den där tänkte sådär..." Tror faktiskt inte att bloggaren i fråga bryr sig om vad läsarna tycker, det viktigaste är ATT de läser bloggen.
Är bloggandet verkligen det enda i folks liv? Har alltid trott att bloggen är ett intresse som man gör för att det är kul eller för att bli populär, men det är ju inget som man tänker på 24/7. Eller gör folk verkligen det..?


Kommentarer
FRIDA HJÄRTA KEVIN

Kul att du stör dig så mycket på mitt inlägg att du ägna dig ett helt inlägg om det! Du har ju ingen som helst aning om vilka andra kommentarer jag får. Och varför ska jag inte får fråga vad mina läsare tycker om olika saker? Jag bryr mig faktiskt om man mina läsare tycker och är inte bara ute efter att få många läsare. Så tycker du ska ta reda på mer "fakta" innan du skriver ett sånt här meningslöst inlägg. Men tack för länken!

2009-10-21 @ 19:43:24
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0