Tänder och kroppen

Fick en tandläkartid imorse så jag var och fick tandvärken checkad (och det är givetvis så att inget ligger fel, det bara gör lite ont när visdomständer växer upp). Jag måste alltså stålsätta mig och borsta trots smärtan (fast jag hade nästan hoppats att de skulle dra ut den så jag slapp eländet).
Fick också informationen att jag ska dra ner på sötsaker lite och dra upp på tandskötseln lite. Det betyder att jag nu mera bara får käka godis två dagar i veckan och ska sköta om tänderna lite extra fyra dagar i veckan (men helst alla dagar om jag kan).

Ibland känns det så jobbigt att ha en kropp för den måste tas omhand så himla mycket. Tänderna är inte något man tänker på förrän det väl börjar gå galet med dem, detsamma med levern. Den kan ju ta hur mycket stryk som helst utan att klaga, men när den väl är sönder så är den omöjlig att laga. Bummer.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0