MTV - a bad thing

Nu måste jag skriva av mig angående den satans rövkanalen.
Det går ett intressant program på MTV som jag inte ens vet vad det heter. Ändå tänkte jag här ta mig friheten att såga det så fruktansvärt hårt. Programmet går ut på att en känd person (inte en betydande känd person utan självklart någon som tjänat ihop sina pengar på att skriva en låt eller flasha sig för en porrblaska eller legat med rätt människa) visar upp sitt hem för ett kamerateam. Det skulle kunna vara fruktansvärt mysigt och inspirerande men det blir bara läskigt och skrattretande. Det enda programmet går ut på är att kändisen visar upp så mycket och så värdefulla saker hon/han kan och pratar om hur unika de olika föremålen är samt hur mycket det betyder för henne/honom att ha dem i sitt hus.

Igår handlade det om en hiphopare som hade en mängd historiska föremål ifrån Kina i sitt vardagsrum. En vanlig människa skulle enbart ha så dyra prylar ifall man var intresserad utav Kinas historia (ni vet, modellbyggare har små flygplan, fotbollsspelare har säkert nåt föremål som går att förknippa med deras intresse osv...) då det känns ganska onödigt att spendera en massa pengar på föremål som man inte kan något om eller ens vet vad de heter.
Hans kommentar om föremålen var: "Jag vet inte vad det heter... men det kommer från Kina och är väldigt värdefullt... Jag fick betala en del för det..." *skott i huvudet*
Nästa grej som gjorde mig förvirrad var när han kom ut till sin pool och förklarade att det kristallklart blåa vattnet var importerat från Bahams. WOOOOOW! Är det bara jag som har missat att vatten har olika värde beroende på vart det kommer ifrån? Tur att jag fick veta hur det ligger till, nu tänker jag nämligen sälja vattnet i min farfars damm väldigt dyrt. Guldfiskarna som lever i den borde ju ge några extra slantar då det kan klassas både som mat OCH blingbling.

Märks det att jag hatar rika människor som inte gör något vettigt med sin egendom? Jag fattar att man vill unna sig saker men om man inte kan handskas med pengar på ett förnuftigt sätt så borde man faktiskt inte få lov att ha några.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0