Kvällsliga ritualer

Har genomfört alla måsten. Tvättat svetten ur håret och av kroppen, filat tandtråd mellan tänderna, borstat tänderna, borstat håret, sköljt munnen med fluorsköljning, sprutat i mig cortison, gnidit in ansiktet med nattkräm, smörjt in ben, armbågar och knogar, läst lite bloggar och ska nu få en välförtjänt sömn.
Inte välförtjänt i den mening att jag gjort mina kvällsliga ritualer utan för att jag verkligen kan se mig i spegeln och vara nöjd med min dag. Så nu ligger jag här helnäck och funderar på allt och ingenting. Är mätt och ren, lagom varm och lagom sval, känner ingen smärta och ingen ångest över något. Allt är faktiskt rätt bra just ikväll. Trött är jag, men oförskämt nöjd.

  


Kommentarer
Tove

NAKENFIS!

2009-10-13 @ 11:45:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0