Karate - agressionshämmande?

Hejhejhej.

Var på karateträning men kände mig opepp och så gick det givetvis dåligt så nu känns allt dåligt. Det sägs ju att karate ska få en att vilja bruka våld mycket mindre men jag känner tvärtom: Det går en del småglin där som hellre leker dagis än att verkligen lära sig något (typ klänger i ribbstolar, brottas på golvet, kryper in bakom stora mattan osv...) och jag blir så irriterad att det kokar ur huvudet på mig.
Fast okej, det är kanske agressionen som har tillkommit i större omfång, inte lusten att bruka våld... Men ja, ni fattar.

Och Nissen har feber så det kommer dröja tusen år innan vi ses. Och det går en massa sorgliga serier på tv som får en att grina och så finns det en massa söta, fluffiga hundvalpar därute som man vill adoptera men inte kan för att man är allergisk. Har verkligen varit på skithumör idag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0