Dikt

Folks förväntningar (säg något mer jag inte vill)
Sväljer hårt, det är så det går till.
Matad med det som borde ske.
Förväntningar som sträcker sig högre än mina 1 och 53
och en halv, ska du veta (klarställd fucking trovärdighet)
Vill förtjäna platsen så nu kostar all min tveksamhet.
Inga hinder här, det är viktigt att prestera
så kämpa kvinna, lite till, lite mera!


Sorgligt att det liksom alla andra gånger förr
resulterar i att vi står här, knackar på Dr. Kronvalls dörr
Evighetens diskussion tar vid, min comeback är en löjlig historia.
För hur mycket jag än kämpar så tycks jag aldrig förtjäna min gloria.

[9 mars 2009]



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0