Dikt

Förtroende. Du är ett offer som litar till min tysthet.
Att jag kniper käft, nickar. Tycker om dig.
Tycker alltid om dig.
Överröses med dina historier - sant eller falskt?
Kunde inte brytt mig mindre
tyvärr, är mitt uppe i något annat.
En kamp i tysthet när offret talar,
anförtror mig all sin vårdslöshet.
Det är synd om dig. Du är ett offer.
Det är synd om mig. Jag bär dig och dina bördor, på mina axlar.
Vänskap är det inte tal om - vad sjutton är det?
Nej, jag kniper käft, nickar. Tycker om dig.
För det gör jag verkligen. Tycker alltid om dig.
(Fast du kväver mig ibland.)

[10 mars 2009]

Skrev detta när jag och Nissen hade en offperiod och jag försökte ragga på en kille som mest använde mig som "avsjälpningsstation" när han var ledsen. Skittrist, men sen löste det sig i slutändan :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0