Dagen D

Idag ville studierektorn prata med mig och det första hon gjorde var att säga att jag är modig och ge mig en kram. Hon har läst mina flygblad (hon hade de med sig när hon pratade med mig, utskrivna i en bunte) och sa att detta är något de kan använda för att ta tag i problemet. Hon berättade att alla killar är kallade till ett samtal där de ska få läsa det jag skrivit (och jag får lov att vara anonym om jag vill). Hon sa också att detta är tillräckligt för att stänga av någon från skolan och att koppla in föräldrar, men att de börjar med att ha ett samtal med alla killar i klassen. Även alla tjejer kommer att tas in på samtal eftersom jag tycker att detta är ett problem som rör båda könen, och vi är alla skyldiga att göra något åt det.

Mycket riktigt så fick killarna tas in för ett samtal och jag har inte fått chansen att fråga studierektorn hur det gick. Jag hoppas i alla fall att något händer. Jag vet inte riktigt när jag ska gå ut med att det är jag som skrivit flygbladet för det känns som att jag kan komma att få mycket skit för det. Lärarna har i alla fall gjort nästa drag så nu är det bara att vänta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0