Still sick

Ligger fortfarande sjuk och nu funderar jag på vad jag ska göra.

Min syster och jag är så olika. När jag är sjuk så vill jag låsa in mig, kanske ligga och klaga för mamma, bli uppassad och bara kurera mig tills jag blir frisk. Jag vill lufsa runt i pyjamasen och ligga nerbäddad en dag extra för att försäkra mig om att viruset är borta.
Syrran däremot lossas inte om att hon är sjuk. Speciellt inte om hennes pojkvän kan ses. Då fixar hon till och med håret - trots feber och allt. Hon tar två värktabletter och sedan sitter hon och dricker vin i soffan som vilken fredagkväll som helst (och så sitter jag i fåtöljen bredvid och vågar knappt andas på telefonen som min pojkvän befinner sig i, med risk för att han smittas av mina äckliga sjukdomsbakterier).

Jag undrar vilken taktik som är bäst. Det sägs ju att man blir så sjuk som man gör sig, och det ligger nog mycket i det, men å andra sidan så är det nog bättre för kroppen att verkligen "få ut" viruset istället för att gå och bära på det ett tag medan man lever som vanligt (och kanske smittar andra). Tåls att tänka på det där.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0