Kladdkaka

Skulle se om jag var bakduglig och sannerligen; det var jag. Kakan blev asgod. Kan skriva ner receptet här under. Egentligen så var det ett recept på sega chokladrutor men jag delade den inte i bitar så det blev som en kaka istället.


Recept på sega chokladrutor
100 g smör eller margarin
2 ägg
3dl strösocker
1 1/2 dl vetemjöl
4 msk kakao
1 1/2 vaniljsocker
2 tsk bakpulver

Smörj och bröa en ugnsform med måtten 20x25 cm. Smält smöret på svag värme. Vispa ägg och socker pösigt och rör ner det smälta smöret. Blanda mjölet med kakao, vaniljsocker och bakpulver. Rör försiktigt ner blandningen i äggsmeten. Häll smeten i formen och grädda 35 minuter i 150 grader.

(Jag hittade receptet i boken Kladdkakor av Maria Öhrn.)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0