Julkalendern 1993

Pettson och Findus (och Tomtemaskinen) gick som julkalender när jag bara var två år. Pappa spelade in den på video och från det att jag börjat se på film har den kalendern varit en favorit. Den är mysig samtidigt som den är lite skrämmande och rolig. Skrämmande tyckte jag för att det hände så mycket oförklarliga saker, som när Johan Ulveson kommer som brevbärare och bara försvinner. Sånt gjorde mig skiträdd som liten, men det var inte tillräckligt för att hålla mig ifrån det.
Har fixat en spellista på youtube då det finns nån snäll människa där ute som har lagt upp alla avsnitt, klippt i två delar var. Det kommer jag gotta mig med framöver.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0