Att vara bloggare

Kvällens aha-upplevelse: Jag är ingen bloggare för jag har inte den kalibern.





En ständigt återkommande fras på folks info om sig själva på bloggen är "jag är en glad tjej som lever livet och njuter av varje dag blablablaaaaaaaaaaaa."

Bara där känner jag hur jag misslyckats. Det känns lite overkligt att folk som är yngre än mig är "nyfikna på allt som har med livet att göra" och är "intresserade av shopping, vänner, mode och allt som är skoj" för det får mig att känna mig så jävla gammal.
Vad hände med alla cyniska människor? Varför bloggar inte de?! Eller har de tagit livet av sig mitt i allt rosa bloggludd som infekterar internet?



En lista på varför min blogg inte går hem i bloggsfären:

  • Avsaknad av klämcheckighet. Det betyder att jag inte är sådär "härlig" som bloggar så fort jag ramlar påväg in i affären eller råkar stamma framför busschauffören.
  • Sjukdomar. Jag lider utav diverse tråkigheter - roligt för mig att skriva av mig om, mindre roligt för folk att läsa. Och inte ens några glammiga sjudomar som undernäring eller håravfall, nej detta är äckliga och nördiga saker som tönten i amerikanska tonårsfilmer lider av.
  • Hopp i tiden. Ibland går det perioder då jag inte skriver något vettigt alls. Det hänger ju lite ihop med punkten ovan men det är ju ändå sjukt irriterande.
  • O-rolig. Jag är en sån som skrattar åt mina egna skämt. Det resulterar i att jag tycker att jag är så jäääääävla skoj medan resten av världen applåderar till tröst... Bara tjockistexten till denna punkt säger ju en del om min inställning till humor.
  • 0 poppis intressen. Det säger väl sig själv att om man inte shoppar, fikar, träffar vänner, går ut, gymmar osv så ÄR man inte rolig. (För att minnas om jag drabbas av en stroke så är mina intressen film, poesi, musik, hänga med familjen och måla tavlor.)

Fan va dåligt inlägg alltså.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0