Att förändra - feminism

Jag tänkte skriva ett långt inlägg om feminism eftersom det är viktigt, men jag är trött och har inte riktigt ork. Är just nu inne i en period där jag tänker "vad spelar det för roll att jag bryr mig" vilket känns sorgligt eftersom jag innerst inne hoppas att jag är en sån som kan förändra världen.
Min största drivkraft är egoism. Jag vill ha det bättre ställt. Så är det. Jag vill inte få tidningen ryckt ur händerna för att en kille "bara ska läsa serierna". Jag vill inte lyssna på när killar letar heta tjejer på nätet under en medielektion där jag endast försöker höra vad läraren säger. Jag vill inte vara en sån pussy som låter tidningen bli ryckt ur händerna. Jag vill heller inte vara PMS-bruden som blir arg för att få tidningen ryckt ur händerna. Låter det krångligt? Det är ganska lätt egentligen. Jag måste sluta tänka på min omvärld eftersom den inte tänker på mig med samma ömhet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0