Religionsprov & snålt med kalorier

Idag är det måndag och sista veckan i skolan. Jag gjorde ett religionsprov som handlade om hinduism och buddism som var svårt. Hade pluggat som en dåre (igår kväll, pucko som jag är) men det var tydligen helt fel att lära sig allt om Vedaböckerna, Upanishaderna och Bagavadgita för det kom inte en enda fråga som handlade om det. Synd alltså.

Mamma har köpt hem Vikt Väktar-luncher till mig för att jag ska känna mig någelunda sund även när jag inte orkar laga mat (vilket jag aldrig gör). Vill också poängtera att begreppet "laga mat" betyder följande för mig:

  1. Öppna kylskåpet.
  2. Ta ut smör och skinka och juice.
  3. Öppna brödlådan och ta två knäckebröd.
  4. Bre knäckemackorna med smör. Lägg på skinka.
  5. Häll juice i ett glas.
  6. Parkera mig framför TV:n
  7. Ät "maten".

Nu vet ni hur det ska tas. Ska nu äta en berikande lågkalori-färdigrätt (och en muffins från Espresso House till efterrätt för hur sunt är det att vara HELT utan kalorier?)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0