Om någon undrar...

vad jag ska göra denna nyårsafton så kan jag meddela att följande kommer att inträffa:

  • Tar ett bubbelbad med en bra bok / tidning.
  • Klär mig någelunda, kanske sminkar mig.
  • Lagar spagetti och köttfärssås som jag äter framför TV:n
  • Plockar fram muffins ur frysen som jag bakade igår och i väntat på att de ska bli rumsvarma så spelar jag dator, läser en bok eller tittar mer på tv.
  • Äter muffins och lyssnar på musik. Eventuellt så dricker jag lite Dooleys.
  • När klockan närmar sig tolvslaget går jag eventuellt bort till mina föräldrar och deras vänner för att tigga champanj och skåla in det nya året.

Detta låter kanske som en ganska deprimerande nyårsafton men jag har själv valt detta. Jag vill gör det som känns roligt för mig på nyårsafton och inte hitta på något som "man borde" göra. Jag har ingen lust att gå på en fest eller träffa folk, jag vill vara med den viktigaste personen i mitt liv - mig själv.
Jag hoppas att alla ni därute får en lika bra nyårsafton som jag kommer att ha - och att ni är där ni vill vara, tillsammans med människor som ni tycker om.


Snön har visserligen smält bort men min kära mor har förevigat vår trottoar så att vi ska minnas den de regniga jular som väntar oss framöver.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0