Att gradera eller icke gradera?

Det är frågan.

Idag ska jag ta mitt första bälte i karate. Gult. Är lite nervös faktiskt, även om sensei har avdramatiserat hela tillfället genom att lägga graderingen i samband med en träning så att man ska slippa känna sig helt lost. Jag har magknip nu, men jag tror att det beror lika mycket på nervositet som på att min mage är som den är.

Har blivit asförkyld också. Näsan bara rinner och jag låter som en gammal gubbe i en ubåt när jag pratar. Mycket märkligt. Stämbanden börjar också fladdra till av sig själv ibland så det verkar som att även jag - kvinna och allt - har kommit i målbrottet. Alla tiders. Mens och bröst gick bra när man var som yngst, men adamsäpplet ska minsann vänta med att utvecklas till sist. Jävla biologi.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0