7 timmar och 32 minuter senare...

Jag har klämt två portioner julmat (fem köttbullar och prinskorvar, en klick jansson, ett kokt ägg, nybakat bröd med ost, en bit skinka, och lite apelsinsallad - gånger två) samt risgrynsgröt, choklad, en nubbe (ett löfte till mig själv att åtminstone få i mig EN) och en massa julmust. Kommer osökt att tänka på den där gamla Fronda-låten: "Vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram..." Ligger här som en val i sängen och nynnar.



Fick så jävla fina presenter också. Men först måste jag ju berätta att min käre far blev väldigt glad över Jan Guillou's bok och han skrattade gott åt min historia. Jag har varit sprickfärdig - varit nära på att berätta för honom varje dag och sedan kommit på det och tvingats berätta det för antingen Nissen eller någon annan (typ mamma, Syrran, lärare, klasskamrater...) så alla är trötta på historien utom jag. Släkten hann faktiskt tröttna lite på den idag (men jag tror att det mest berodde på att jag var så otroligt hastig i mitt berättande så det blev lite jobbigt att lyssna på).

Well, fick som sagt oförskämt fina grejer. Biocheckar som alltid kommer väl till pass, samt två böcker, ett set med bodylotions (OOH!) ett sätt med ekologiska bodylotions (OOOOOOH!!!), en Simpsonsbox (sänsong fem) och en andel i en travhäst. Det sistnämnda var mest en rolig grej från mamma och pappa men det var jävligt fyndigt :)
Jag tycker också att denna julafton har varit oförskämt trevlig. Jag har inte skrattat så mycket på länge och jag har inte vågat fåna mig och dansa tokigt inför allas beskådning, samt sjungit högt och förkrossande falskt på mååånga år, men jag hade så jäkla roligt. Fy faaaan vad bra julafton.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spaceinvasion

Instagram

RSS 2.0